Zwroty i Reklamacje
Zwroty i Reklamacje
§ 1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy SupleGo prowadzony jest przez Natalię Laskowską prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Health Kingdom Natalia Laskowska, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 6511742622, REGON: 523055750.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu. Określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Health Kingdom Natalia Laskowska, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 6511742622, REGON: 523055750.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym [suplego.pl].
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się także – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Zgaślika 3/7, 44-240 Żory
- Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@suplego.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 730 546 202
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 23 1160 2202 0000 0005 4080 9243
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 11 Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamacja powinna zostać zgłoszona pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
§ 12 Zwroty
- Konsument mający zawartą Umowę Sprzedaży może w ciągu 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny, z wyjątkiem przypadków opisanych w pkt 4 niniejszego paragrafu.
- Termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta wszedł w posiadanie rzeczy,
- w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku Umowy zawieranej o wiele rzeczy, które dostarczane są osobno,
- w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej partii lub ostatniego elementu w przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez określony czas.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w odniesieniu do:
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- umowy, w której przedmiotem świadczenia są probiotyki i suplementy diety, które ze względu na swoją specyfikę są żywnością specjalnego przeznaczenia i nie podlegają zwrotowi.